Jogosítványom története

2013.01.19. 13:30

Minden azzal kezdődött, hogy 17 éves lettem. Alig vártam már.Talán jobban mint a hamarosan elérkező 18.-at. Hogy miért? Végre elfoglalhattam a helyemet azon a szopórolleren, amire nagyjából 7 éve várok. Igen a jogosítvány megszerzésének rögös útjára léptem. Azt hittem jó móka lesz, na meg, hogy csak 1-2 hónap. Hát a nagy lófszt! Jó, mondjuk az, hogy ilyen hosszúra sikeredett az részben az én hibám is, mert megbuktam elméleten, de annak az iskolának az ügyintézése, ahová jártam, az egyszerűen elképesztő és pofátlan is egyben. Az oktatómmal viszont kárpótoltak mindenért.

jogsitt.png A cél, mi mindvégig a szemem előtt lebegett.

Kezdjük az elején engem Attilának hívnak és Attinak becéznek. Mivel az iskola nevét nem akarom említeni így ésszerűen asszociálva, hasonlít a becézett nevemhez (-t). Azt már nem tudom, hogy miért pont erre esett a választás, de a nagyjából 10 perces megközelíthetősége (gyalog) biztosan közrejátszott. Egyik barátommal mentem el jelentkezni, ahol kérdeztem, mi is kéne ahhoz, hogy felvegyenek a következő, két hét múlva kezdődő tanfolyamon? Ezt a választ kaptam: tulajdonképpen semmi, csak pénz,pénz,pénz ja meg pénz. Meg ide egy aláírás meg egy tanú meg még egy meg pénz és persze a piszkos anyagiakat se felejtsük el. Akkor még nem múltam el 18, de annyi eszem volt, hogy tudjam azt, ehhez lehet kéne szülői aláírás. Ő azt mondta, nem! Mondom oké hol írjam alá,mennyit hozzak és mikor? Itt,28 ezret és legkésőbb holnap után. Vittem is és jöhettek az elméleti órák, amiket 7-nél később soha sem tudtak berakni. Én nem vagyok egy panaszkodó típus de amikor negyed 7-re kellett menni, mert a botrányos elsősegély oktatás nem tudott délután vagy délben kezdődni, akkor már gyanakodtam, hogy ez az egész procedúra nem fenékig tejfel. Ezalatt az x hónap alatt sokszor döbbentem rá arra, hogy felnőttként kell viselkednem 17 évesen . Ügyeket intéznem, fizetnem, telefonálni össze-vissza, mint egy legalább 20-25 éves érett férfi.
Összességében az elméleti oktatás nem volt vészes, de ezután jött az agyvérzés.

Az elsősegély tanfolyam, ami mint említettem és ezt nem lehet elégszer, botrányos volt. Alapból 15 percet vártunk, hogy bemehessünk egy biliárd szalon hátsó részébe, ahol alapból a központ volt és van is. Tehát bejutottunk, akkor kezdjünk. Füzet és toll elő. Mindent leírok, amit mond mert érzem, hogy ezzel fogok a legtöbbet szpni. Tehát tanárnő kiáll és elkezdi: csak ennyien vannak? Várjunk még! Eskü két ember hiányzott max., de 5 perc után mondta, hogy inkább kezdjük el. Na akkor uccsó falat a szendvicsből,majd toll és füzet elő. Tanárnő: Üdvözlöm önöket az elsősegély oktatáson. Remélem mindenki befizette a tízezer forintot (anyádat) akkor kezdjünk is neki. Engem XY-nak hívnak. Tehát akkor, ami a legfontosabb, hogy azzal a lendülettel, amellyel elővették a füzeteket és íróeszközeiket, tegyék is vissza. Mondok két webcímet és ott megtalálnak mindent, amit tudniuk kell. Ide kéne bevágni most egy képet a vérvörös fejemről és az idegességtől bevérzett szememről. Elmondta, hogy ez csak a "tanfolyam" első része, a másodikra akkor holnap 10-re fáradjunk már oda. Hogy lenyugodjak hazagyalogoltam egy jó másfél-két órát. Második nap a "ketrecben". Ez egy gyakorlati oktatás lett volna, amin megmutatják, hogy hogyan is kell újraéleszteni,bukót levenni meg stb. Naja, álomvilág. Tnő: Jó reggelt kívánok! Mivel sokan vagyunk ezért csak egyszer mutatom meg, utána pedig mindenki bemutatja itt előttem. Hát nagyjából ennyi lenne..., most pedig tessék kijönni egyesével. Ha őszinte akarok lenni, akkor el kell mondanom, hogy szerinte nem is volt jól megoldott feladat. Minden második szava az volt, hogy megbukott vagy igen,igen eeez bukást jelentő hiba=megbukott. Ez ment másfél órán keresztül és az így is megcsonkított csoportból egyedül én kérdeztem meg, hogy most akkor mi kell ahhoz, hogy átmenjek? Pénz, vagy pénz? Azt mondta, hogy tanulás!! Én: De hogyan tanuljuk meg, ha maga nem tudja sem rendesen elmagyarázni, sem pedig megmutatni. Ja és azt várja el, hogy tízezer forintért itt üljek és hallgassam, ahogy üvöltözik, bukás,bukás,bukás. Vagy esetleg azt, hogy megtanuljam internetről?  És utána rájöttem, hogy miért is van így. Azért, mert ugye kell egy papír arról, hogy voltam felkészülni és nekem ez a papír kerül 10ezerbe. Gyakorlatilag a tudatalattinkat próbálta befolyásolni azzal, hogy üvöltözött meg lebszott mindenkit és utána mindenkinek elmondta a bukás szót. Vagyis nekik teljesen mindegy, hogy átmész vagy sem, csak legyen meg az a 10 ropi. Igazi magyar mentalitás. Hát nem baszod, nem mert egyedül sikerült felkészülnöm és átmennem. Igaz, másfél hónap kellett hozzá :)

(Most úgy érzem sikerült őt virtuálisan szembeköpnöm, de kb. annyira érdekel mint őt a tanulói.)

Majd megint pénz, mégpedig orvosi alkalmassági. Közel ötezer forintért sikerült megint papírt vetetniük velünk. Az orvosi alkalmassági azt jelenti, hogy megvizsgálnak arról, képes vagy e a volán mögé ülni. Az egész egy perc: pénz odaad,bal szem letakar 3 betű, aláírás és szevasz.

Következő részben már vezetek, az izgisebb lesz.

Szerző: hkatti

Szólj hozzá!

Címkék: jogsi

A bejegyzés trackback címe:

https://autofanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr524988062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása