Autók Top 10 - Izomautók
2013.01.18. 15:25
Akinek nem dobogtatja meg a szívét egy igazi amerikai V8, az hazudik. Egyik kedvenc kategóriám ez, Mopar fanatikus lévén.
10. Az 1969 Ford Mustang Boss 302 egy 4.9 literes (302 köbhüvelyk) V8-as, manuális 4 sebességes váltóval szerelt masina, melyet 290 lóerő "vonszol" 400 méteren, alig 15 másodperc alatt a célba.
9. A kengyelfutó gyalogkakukk került listám kilencedik helyére. Az 1970-es Plymouth a Road Runner széria utolsó éve volt. Egy igazán markáns darab, de a kinézet nem minden, hiszen ebben a kategóriában igazából az erő számít, ami a hozzá rendelt motortól függött. A ritkább Hemi verzió a 426-os (7liter) blokkal 425 lóerőt tudott, ami egyszerűen elképesztő volt 43 évvel ezelőtt, viszont az elterjedtebbnek számító 440-es a felébe került a Hemi-nek és 375 lóerejével nem maradt el sokkal a kisebb, de erősebb testvérétől.
8. XXX az a film, melyben Vin Diesel autójaként ismerhette meg, aki eddig még nem ismerte :) Igen a 67-es Pontiac GTO (amit a második jajjdefos kategóriába tartozó részben,annyira elbasztak, hogy már bántja a szemet). Az első generációs GTO családba tartozik (1964-67) és habár a második generációs modellek sem néztek ki rosszul, az 1970 utáni GTO-k egyre csúnyábbak lettek.
7. Bee-nek Bee, de nem Bumble, mint a Transformers-ben. A Dodge Coronet Super Bee-re gondolok a legerősebb szabvány 440-es vagy ritka 426-os blokkal. Na beugrott? Gondoltam... A szerintem legszebb első generációhoz tartozik, abból is az 1970-es utolsóba.
6. Egy szó Bullitt. Ha valaki nem látta volna ezt a filmet (magyarul: San Fransiscó-i zsaru), akkor viszont a Gone In 60 Seconds-t (Tolvajtempó) mindenki. Ebben a két filmben kapott főszerepet, a főszereplő Steve McQeen vagy Nicolas Cage mellett egy Ford Mustang Fastback. A 302-es blokkját kapta a közel 300 lovas teljesítménnyel.
5. Chevrolet Camaro, az autó ami igazából megtestesíti ezt az egész kultúrát. Kevésbé ismerik el, mint a Mustangot (nem értem miért), de ettől lesz magányos farkas, nem pedig vadló belőle. Az első (67-69) generációba tartozik, csak úgy mint 10-es listám többsége. Legerősebb változatát a ZL1-et egy 430 lóerős, 7 literes Big-Block hajtotta, viszont elterjedtebb és olcsóbb SS változatát "csak" egy 350 lóerős.
4. Ez most kicsit olyan, mint amikor Michelisz Norbi a három Chevy után ér be a célba és mindenki tudja, hogy igazából ő a "meccs embere". Ilyen ez a Chevelle SS is, csak ő három Mopar után ért be. Mivel dobogóval nem díjazható, így kap tőlem egy "privát győzelmet". A képen látható pont egy 1970-es, de a 72-es is szép darab. Fekete rally csíkok, piros fényezés, egy kevés króm és 350 lóerő. Mi kell még?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.