Autók Top 10 - Izomautók

2013.01.18. 15:25

Akinek nem dobogtatja meg a szívét egy igazi amerikai V8, az hazudik. Egyik kedvenc kategóriám ez, Mopar fanatikus lévén.

10. Az 1969 Ford Mustang Boss 302 egy 4.9 literes (302 köbhüvelyk) V8-as, manuális 4 sebességes váltóval szerelt masina, melyet 290 lóerő "vonszol" 400 méteren, alig 15 másodperc alatt a célba.

10.jpg

9. A kengyelfutó gyalogkakukk került listám kilencedik helyére. Az 1970-es Plymouth a Road Runner széria utolsó éve volt. Egy igazán markáns darab, de a kinézet nem minden, hiszen ebben a kategóriában igazából az erő számít, ami a hozzá rendelt motortól függött. A ritkább Hemi verzió a 426-os (7liter) blokkal 425 lóerőt tudott, ami egyszerűen elképesztő volt 43 évvel ezelőtt, viszont  az elterjedtebbnek számító 440-es a felébe került a Hemi-nek és 375 lóerejével nem maradt el sokkal a kisebb, de erősebb testvérétől.

timthumb.php.png

8. XXX az a film, melyben Vin Diesel autójaként ismerhette meg, aki eddig még nem ismerte :) Igen a 67-es Pontiac GTO (amit a második jajjdefos kategóriába tartozó részben,annyira elbasztak, hogy már bántja a szemet). Az első generációs GTO családba tartozik (1964-67) és habár a második generációs modellek sem néztek ki rosszul, az 1970 utáni GTO-k egyre csúnyábbak lettek.

08.pont-67.gto.png

7. Bee-nek Bee, de nem Bumble, mint a Transformers-ben. A Dodge Coronet Super Bee-re gondolok a legerősebb szabvány 440-es vagy ritka 426-os blokkal. Na beugrott? Gondoltam... A szerintem legszebb első generációhoz tartozik, abból is az 1970-es utolsóba.

07.ddg-67-crnt-sbb.png

6. Egy szó Bullitt. Ha valaki nem látta volna ezt a filmet (magyarul: San Fransiscó-i zsaru), akkor viszont a Gone In 60 Seconds-t (Tolvajtempó) mindenki. Ebben a két filmben kapott főszerepet, a főszereplő Steve McQeen vagy Nicolas Cage mellett egy Ford Mustang Fastback. A 302-es blokkját kapta a közel 300 lovas teljesítménnyel.

06.frd-fstb-blltt-68.png

5. Chevrolet Camaro, az autó ami igazából megtestesíti ezt az egész kultúrát. Kevésbé ismerik el, mint a Mustangot (nem értem miért), de ettől lesz magányos farkas, nem pedig vadló belőle. Az első (67-69) generációba tartozik, csak úgy mint 10-es listám többsége. Legerősebb változatát a ZL1-et egy 430 lóerős, 7 literes Big-Block hajtotta, viszont elterjedtebb és olcsóbb SS változatát "csak" egy 350 lóerős.

05.cmr-ss-69.png

4. Ez most kicsit olyan, mint amikor Michelisz Norbi a három Chevy után ér be a célba és mindenki tudja, hogy igazából ő a "meccs embere". Ilyen ez a Chevelle SS is, csak ő három Mopar után ért be. Mivel dobogóval nem díjazható, így kap tőlem egy "privát győzelmet". A képen látható pont egy 1970-es, de a 72-es is szép darab. Fekete rally csíkok, piros fényezés, egy kevés króm és 350 lóerő. Mi kell még?

04.chvll-ss-70.png

3. Mopar. Hogy ez mit jelent, azt egy teljes bejegyzésben fogom kifejteni, de most egyelőre elég annyit tudni, hogy a Chrysler muscle car-okat (Dodge,Plymouth) hívták és hívják így. A bronz érmet tőlem a Dodge Challenger RT kapta meg. Évjáratban teljesen mindegy, mert ez a 70-74-ig gyártott csoda összes évjárata király, de ha választanom kellene, akkor  pontosan egy ilyen 1970-es, Plum Crazy (FC7 színkódú) színűt vennék. Motorokról már írtam, 426-os Hemi vagy 440-es Magnum.
03.cllngr-rt-70.png
2. 1970 Plymouth Cuda AAR (All American Racers) szintén Mopar család leszármazott. Ha becenevet kéne adnom neki, akkor Mr. E-Body-nak hívnám (így nevezték ezt a karosszéria típust). Nem tudok eladási mutatókat, de szerintem ennél az autónál kiegyenlítettek voltak a 440-es és a 426-os adatok.
02.cda-aar-70.png
1. Amint a Top 10 felvezetőben már írtam, ha megkérdeznék, van e kedvenc autóm, az 1970-es Dodge Charger RT lenne az, amit mondanám. Viszont a lényeg a színe. Fekete! Csak feketében tudom elképzelni magamat, miközben 200-al tépek az országúton. Nekem mindegy, hogy 383,440 vagy 426 Hemi, talán még az is, hogy 68,69 vagy 70, de a színből nem engedek :)
487215_359091244163642_785637339_n.jpg
Így tehát a Charger is bekerült a végső döntőbe. Következőleg Hot-hatch kategória.

Szerző: hkatti

4 komment

Címkék: Top 10

A bejegyzés trackback címe:

https://autofanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr495022484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.01.19. 11:17:49

mindegyik gyönyörű, de ha választanom kéne melyikkel menjek át Nerobor Norbi tökéletes kockahasán, NYILVÁN a Chargerrel tenném (nem gyűlöletkeltés, csak ugye ő az aki DIREKT a kagylós kúton tankolt, mikor megtudta, hogy valakinek nem tetszik az É sarki olajfúrástervük... no elnézést az off-ért. a kocsik tényleg egy szép autós korszakot idéznek fel)

hkatti · http://autofanatik.blog.hu/ 2013.01.20. 16:28:45

@mrbloodbunny: Muszáj volt rákeresnem Nerobor Norbira :) jól sejtem, hogy Tejeskiörlésű Norbertre gondolsz?

Jáfet Süveges 2018.05.14. 22:51:08

Telyesen igy gondolkodomb a chargerrol csak FEKETE lehet 68 is de a inkabb a 70 es A KEDVENC AUTOM tuti lesz egy ket olyanom
süti beállítások módosítása