Autók Top 10 - Koncepcióautók
2012.12.31. 15:00
Tavaly karácsonyra kaptam egy 1000 Tanulmányautó című könyvet és a nekem abból nagyon tetsző koncepciókat fogom rangsorolni.
10. Citroen C Métisse
A Citroen 2006-ban bemutatott hibrid tanulmánya, melyben egy 208 lóerős benzines és egy 150 kW-os elektromos motor van, ami akár 205 km/h végsebességre képes repíteni a közel 5 méteres csodát. Amennyire tetszik nekem az eleje, annyira semmitmondó a hátulja, mintha a tervezők elfáradtak volna az orrával.
9. BMW Nazca c2
Az olasz italdesign tervezte a BMW-nek és nálam eléggé nagy sikert aratott. Futurisztikusnak tűnik még ma is, pedig nem mai darab ám, 1991-ben mutatták be és az E31-es 850 CSI-ből származó V12-es hajtotta.
8. Holden Efijy
Amikor először megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ez egy Mercury, de az volt alá írva, hogy Holden, viszont én azt mondtam, hogy ez tuti hogy egy Mercury. Van egy olyan érzésem, hogy rajtam kívül még sokan vágnák rá, hogy ez egy gyönyörűen megépített amerikai vas.A régimódi Hot Rod külső alatt igazán modern technika lapul, hiszen egy Corvetteket is hajtó LS V8 motor található benne 655 LE-vel.
7. Seat Cupra GT
A Seat 2003-ban hozta ki a még véletlenül sem utcára szánt versenyautó koncepcióját, a Seat Cupra GT-t. Egy 3.0 literes dupla turbós 500 lóerős Audi V6 volt található benne, ami az 1,1 tonnás gépezetet közel 300 km/h-ra tudta felgyorsítani. Megnézném mit menne egy versenypályán, de nekem nagyon bejön.
6. Audi RSQ
Aki látta már az Én, a robot című filmet Will Smith főszereplésével, az még kép nélkül is tudja, hogy miről van szó, hiszen emlékezetem szerint nincs is más "személyautó" a filmben. A legfurcsább az, hogy nem az Audi mondta, hogy rakjátok már bele a filmbe ezt a fasza autót, hanem a készítők kérték fel az Audit, hogy tervezzenek egy a filmhez illő járgányt. Ami nekem nagyon tetszik, hogy a vonalai megjelentek a későbbi szintén gyönyörű R8-ason.
5. Chevrolet WTCC Ultra
Imádom a versenyautókat és a versenyeket, így tehát ez a túraautó vb témájára tervezett versenygép nagyon megtetszett.A Chevy egyik tervezőmérnökét megihlette a Chevrolet túraautós történelme, ami szinte töretlennek mondható máig is. Alan Menu volt a tesztpilóta, aki alaposan meghajtotta a kis rakétát. Markáns vonalai csak úgy vonzzák a tekintetünket és még álló helyzetben is olyan, mintha 200-al száguldana. Habár a WTCC-ben nem állná meg a helyét a maga 190 lóerejével, de biztos vagyok benne, hogy tép mint a meszes :)
4. BMW M1
Az 1878-ban bemutatott M1 harmincadik évfordulójára készült ez a 2008-as tanulmány. Giorgio Giugiaro tervezte és stílusa visszarepít minket a 70-es 80-as évekbe az eredeti autó fénykorába. Sajnos a BMW nem szolgáltatott ki paramétereket, így hát abból kell gazdálkodnunk, amit látunk. Egyedül csak a felnikkel nem vagyok kibékülve, lehet csak azért mert krómozottak, mindenesetre szép lett a végeredmény.
3. Maybach Exelero
Azarohadtkurvaélet. Ez hagyta el a számat kb. 5-6 éve az egyik hungexpós kiállításon. Emlékszem apámmal ott álltunk mozdulatlanul és csak azért mentünk arrébb egy standot, hogy megnézzük a hátsó részét is. Nem véletlenül, hiszen az autó 11 centi híján 6 méteres, aminek a hátránya, hogy több mint két és fél tonna. Idő kell míg feldolgozzuk ezeket a horribilis adatokat, de amikor meghalljuk, hogy V12, dupla turbó, 700 lóerő és kőkemény 351,45 km/h utána már bele sem merünk gondolni, hogy mit művelne ez a cirkáló mínusz ezer kilóval.
2. Cadillac Ciel
Gyönyörű nincsen rá más szó. Ha már őszülő 60-as kőgazdag milliárdos lennék biztos, hogy nem Rolls Royce-al járnék, hanem csakis egy ilyennel. Általában a Cadillac-ekkel kétes érzelmeim vannak, van ami egyszerűen elbaszottul fos és hála az égnek van, ami annyira szép és elegáns, hogy már fáj. Javait gyarapítja, hogy hibrid technológiával rendelkezik. Van benne egy 425 lóerős dupla turbós V6-os és a legmodernebb lítium-ion rendszerrel felszerelt hibrid rendszer. Igazából nem is tudok betelni vele.
1. BMW i8
Nehéz így hajnali fél kettőkor a legjobb,legszebb,legzöldebb koncepcióról írni, de megpróbálkozok vele. Hogyha ilyen autókkal kell majd járnunk 30-40 év múlva, én nem bánom, ha csak hétvégén vehetem elő a 600 lovas V8-as batárt. De most vissza az i8-hoz. A 2010-es első verzió a BMW Vision Efficient Dynamics rendszerét használja, amelyet egy 1.3 literes 3 hengeres turbódízel és két elektromos közel 140 lovas moci hajt. Másfél tonnás súlyával nulláról százra alig 5 másodperc alatt gyorsul fel, sebessége limitálva 250 km/h és habár GT sportautóként van definiálva, ennek az autónak szerintem még nem az a fő profilja, hogy lámpától-lámpáig gyorsuljunk vele. 100.000 eurós, vagyis mostani árfolyamon számolva 30 millió forint, ami szerintem nagyon jó ár és amint gyártásba veszik kapkodni fognak érte az emberek, sőt már első bemutatása során el is vitték volna a "raktárkészletet" és még a spyder-ről nem is esett szó.
Elnézést ha valami orbitálisan nagy hülyeséget írtam, de nem ismerem annyira ezeket a koncepcióautókat. Egy BMW tehát már a kalapban, legközelebb Izomautók jönnek, amiben már jártasabb vagyok. Peace
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.