Autók Top 10 - Hot Hatch

2013.01.22. 19:00

A Hot Hatch-ek (izmos csapott hátú) lényege, hogy alapvetően egy kisebb és könnyebb karosszériába erős motor kerül. Sajnos főként az első kerék hajtás jellemző ezekre az autókra, de van össz és (egy) hátsókerekes is.

10. A Peugeot 205 GTI első ránézésre mezei 205-nek tűnik, de a csak egy kicsit is avatott szem egyből észreveszi a nagyobb lökösöket, a szélesítőket és az autóban rejlő kis pluszt, amivel már meg lehet különböztetni a Pug hierarchiában lejjebb lévő járművektől. Az 1983-tól 98-ig gyártott típus GTI verziója, 1.9 és 1.6-os motorral gördült le a futószalagról. Az 1.6-os 115, az 1.9-es pedig 126 lóerőt tudott kipréselni magából. 

10. pug-205-gti.png

9. Még mindig Franciaország, de Renault, mégpedig 5 GT Turbo. Még nem volt szerencsém ilyenhez élőben, "csak" egy kiállításon lévő Maxi-hoz, viszont azt 100%-ig tudom, ez egy méregszák. Súlya még két emberrel is tonna alatt van, ami az 1.4-es Garett T2-vel ellátott 113 lóerős motorral 0-100-ra hihetetlen 7.5 másodperces gyorsulásra képes. Sajnos turbó problémái miatt sok a rosszul vagy egyáltalán nem működő példány, mivel a baromarcú sofőrök egyből nyomják neki és nem várják meg míg bemelegszik, valamint lusták várni egy percet leállítás előtt, hogy egy kicsit hűljön.

09.ren-5-gt-t.png

8. Az első igazi Hot Hatch-nek mondják. Ez pedig az Mk1 VW GTI. A Renault-hoz hasonló kb. 8-850 kg-os súlyával és 1.6-os 110 lóerős motorjával szinte ugyanaz a két autó, de egy nagyon,de nagyon nagy különbség van, mégpedig a turbó, ami nélkül a kis zsétéí szintén lenyűgöző 9 másodperc alatt jutott el 0-100-ra, végsebessége pedig elérhette akár az óránkénti 180 kilométert is. Szép forma, kis súly, erős motor egyenlő a tökéletes sportautó, ahogy Colin Chapman mondaná, (a hátsókerékhajtást kivéve) nagyjából.

07. vw-i-gti.png

7. Nekem nagyon tetszett, amikor a harmadik generációs Subaru Impreza WRX STI, hatchback-ként lett bemutatva 2007-ben. Nagy újítás volt ez az előző generációs sedan-ok után (egyébként ebből is készült), de 2.5 literes, 300 lóerős jól bevált boxermotor sikeressé tette és nem cáfolt rá hírnevére. Nemcsak a rally révén, hanem a mára már közismert Ken Block, Gymkhana Two részével futott be igazán ez a modell és használják még versenyekre az előző generációkkal együtt.

6.sbr-wrx-sti.png

6. Honda Civic Type-r nem a formája miatt került be ebbe a 10-es listába, hanem azért, mert egyik kedven motorom található benne, mégpedig egy 2.0 literes, 4 hengeres, 16 szelepes Honda i-VTEC, 201 lóerővel, közel 200 Nm-el. Nem a legerősebb motor, de végsebessége korlátozott 235 km/h, 0-100-ra pedig 6,6 másodperc alatt gyorsul fel. Michelisz Norbi is egy Civic-el fog rajthoz állni a következő szezonban és innen kívánok neki sok szerencsét valamint egy abszolút világbajnoki címet.

06.hnda.cvc.typr.png

5. Olasz meló, de a régi és nem az új. Nem tudom ki látta, de lényeg az, hogy habár a Mini Cooper S-ek stimmelnek a két film közt, az évjáratok nem. A BMW által megvett és újradolgozott Mini sem mutat rosszul, de az igazi még mindig a hihetetlen 39 éven keresztül gyártott, 1.3 literes és 63 lóerős "S". A 670 kg-os bódét 14 másodperc alatt "repíti" fel 0-100-ra, végsebessége pedig 143 km/h. 

05-mini.cpr.jpg

4. A frissített francia modellpaletta legkirályabb autója egyértelműen, a Renault Mégane RS. Szintén nem pont az egyébként nem rossz külsejével nyerte el tetszésemet, hanem kiváló menet és technikai tulajdonságaival. A 2.0 literes, 16 szelepes turbós motor, 265 lóerőt tud, 255 km/h végsebességgel. Nem elhanyagolható még az a tény, hogy az RS  a maga 8 perc 7.97 másodperces köridejével megfutotta a legjobb első kerekes időt a Nürburgring-en, letaszítva vele az előző Mégane R26 R csúcsmodellt a trónról.

04.megane.jpg

3. Ha őszinte akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy ide az Audi RS3-at tettem volna, de inkább a BMW M135i-re esett a választásom. Habár szerintem az új 1-es (F20) formája nem az igazi, még mindig jobban bejön mint az Audi egyhangú designja. Az M logó viszont nem véletlen, hiszen a 316 lóerő, a 450 Nm, az 5.1 mp-es 0-100-ra gyorsulás, valamint a 260 km/h-ás korlátozott végsebesség egyszerűen elképesztő. Ezek adatok láttán máris szebb lett a kis F20-as és a hátsókerékhajtás, pedig csak dob az összértéken. Főként ezért is előzte meg a Renault-ot.

03.m135.jpg

                                   Jobban áll neki 5 ajtó, mint 3...

2. A második helyezett az általam egyre jobban tisztelt Ford-tól származó Focus RS. Már a régivel is maradandót alkottak számomra, az új ST-re viszont kétes érzelmekkel mondanám,hogy úgy igazán szép vagy fasza. Ez az MK2 viszont nagyon elnyerte a tetszésemet a 305 lóerejével és 440 Nm-ével. A forma sem másodlagos és ez a Focus szerintem nagyon el lett találva és a dögösen sportos kategóriába sorolnám.

02.focus-rs.jpg

1. A Lancia Delta Integrale egy igazi közúti raliautó, ami összkerékhajtásával, legkisebb, 2.0 literes, 8 szelepes motorjával, annak 182 lóerejével és 215 km/h végsebességével, valamint nem elhanyagolható 6 db világbajnoki címével még az isten is ennek a kategóriának az élére teremtette. Gyönyörű vonalak és elképesztő tulajdonságok, mi kell még?

Elnézést ha van néhány szóismétlés, de már késő van. Következőleg sport kategória. Kemény lesz...

Szerző: hkatti

Szólj hozzá!

Címkék: Top 10

A bejegyzés trackback címe:

https://autofanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr235028096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása